Inapoi la pagina precedenta

Stiri si evenimente

Ce trebuie să faci obligatoriu în primele 30 de zile de la înființarea unei firme?

Înființarea societății comerciale cu răspundere limitată (SRL) se încheie odată cu eliberarea certificatului de înregistrare. Orice firma nou-înființată are următoarele trăsături principale: este neînregistrată în scopuri de TVA și este plătitoare de impozit pe veniturile micro-întreprinderilor. Din momentul eliberării documentelor de la ORC, reprezentanții societății devin responsabili cu îndeplinirea unei multitudini de obligații. Întârzierea sau neîndeplinirea acestora poate avea consecințe nefaste, cum ar fi amenzi sau îngreunarea desfășurării

În cele ce urmează vom analiza care sunt responsabilitățile și opțiunile unui întreprinzător în primele 30 de zile de la înființarea SRL. Mai întâi obligațiile:

1. Achiziția unei ștampile care să conțină cel puțin denumirea societății. Deși s-a aprobat și publicat un act normativ prin care s-a abrogat utilizarea ștampilelor (vezi OUG 17/2015) aceasta rămâne un element uzual în relația cu anumiți terți care o solicită pentru un plus de veridicitate adus documentelor societății;

2. Deschiderea contului bancar. O societate comercială poate avea oricâte conturi bancare dorește, dar minim unul, deschis în lei, este necesar pentru buna funcționare. Contul curent în lei se deschide în principiu la banca unde s-a depus capitalul social necesar înființării firmei, dar se poate merge și la altă bancă, ulterior putându-se solicita virarea capitalului social în contul curent.

3. Achiziția Registrului Unic de Control (RUC) de la Adminstrația Financiară la care este arondată SRL, în termen de 30 zile de la înființare. Dacă se depășește termenul, ANAF poate sancționa societatea cu amendă de la 500 la 1.000 lei. Prețul RUC este de 30 lei.

4. Achiziția Registrului de Evidență Fiscală (REF) de la Adminstrația Financiară la care este arondată SRL, în cazul în care se prevede schimbarea rapidă a vectorului fiscal din plătitor de impozit pe veniturile micro-întreprinderilor în plătitor de impozit pe profit.

5. Achiziție casă de marcat fiscală, dacă SRL va vinde produse sau va presta servicii către clienți persoane fizice.

6. Achiziție facturier și chitanțier sau program informatic de facturare.

7. Angajare contabil sau încheiere contract de prestări servicii în domeniul contabilității. Contractul de prestări servicii se poate încheia atât cu o persoană fizică, cât și cu o persoană juridică autorizată potrivit legii, membră a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România. Contabilului intern sau reprezentantului prestatorului de servicii i se face o procură notarială prin care este împuternicit să depună declarații electronice în numele societății.

8. Încheiere contract prestări servicii în domeniul SSM și PSI. În cazul în care societatea nou înființată are angajați, este obligatoriu ca aceștia să fie instruiți în domeniul sănătății și securității în muncă și în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor.

9. Înregistrarea în Registrul Operatorilor Intra-Comunitari (ROI). Dacă noua societate intenționează să facă achiziții sau să presteze servicii către parteneri din Uniunea Europeană atunci va trebui să se înregistreze în ROI. În cazul achizițiilor de bunuri, acestea se pot face și fără înregistrare până la suma de 10.000 euro.

Pe lângă obligațiile de mai sus, SRL poate opta, în funcție de specificul activității sale, pentru înregistrarea în scopuri de TVA. Înregistrarea în scopuri de TVA prin opțiune se face cu ajutorul formularului 088 care este foarte complex și necesită îndeplinirea multor condiții specifice. Nu orice SRL nou înființată va primi decizie favorabilă de înregistrare în scopuri de TVA de la autoritățile fiscale. Aplicarea pentru înregistrarea în scopuri de TVA devine obligatorie în momentul depășirii plafonului de 220.000 lei cifră de afaceri. Și în acest caz, decizia nu este neapărat favorabilă și SRL poate fi respins la înregistrarea în scopuri de TVA chiar dacă a depășit plafonul antemenționat.

Acestea sunt cele mai uzuale obligații și opțiuni pe care le are întreprinzătorul în primele zile de funcționare, dar este important de reținut că, în funcție de obiectul de activitate, pot apărea și altele: autorizații de funcționare de la primării, avize de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență etc.

Sursa: Avocatnet.ro 

 

Ești aici: Home Stiri si evenimente Ce trebuie să faci obligatoriu în primele 30 de zile de la înființarea unei firme?

CCINT este o organizaţie neguvernamentală, cu caracter autonom, care susţine interesele comunităţii de afaceri şi, în special, pe cele ale membrilor săi, în dialogul cu instituţiile statului şi organismele internaţionale. Camera acţionează pentru crearea unui mediu de afaceri stabil, coerent şi propice dezvoltării sectorului privat, unei economii de piaţă reale, durabile şi deschise spre exterior.

Newsletter CCINT

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterAstazi548
mod_vvisit_counterIeri628
mod_vvisit_counterAceasta Saptamana1176
mod_vvisit_counterSaptamana Trecuta4157
mod_vvisit_counterAceasta Luna13827
mod_vvisit_counterLuna Trecuta22869
mod_vvisit_counterTotal Vizitatori901936

Online Acum: 15
IP-ul Dumneavoastra: 23.20.9.71
,
Astazi: April 24, 2017