2024 decembrie
Catalogul Firmelor – promovare și internaționalizare a companiilor românești
Certificatul de competențe al administratorilor de firme – pașaport de încredere
Propunerea legislativă pentru modificarea Legii 335/2007 a Camerelor de Comerț și Industrie din România, cu modificările și completările ulterioare a intrat în dezbatere spre aprobare în Parlamentul României, având numărul B254/2022.
Cele două aspecte esențiale aduse prin noua lege a camerelor de comerț sunt evidența proprie a companiilor prin CATALOGUL FIRMELOR ce va genera beneficii concrete pentru mediul de afaceri, inclusiv atragere de investiții la nivel local și CERTIFICATUL DE COMPETENȚĂ în domeniul specific administrării și managementului afacerilor de către reprezentantul legal al profesionistului.
Una dintre modificările cuprinse în proiectul de lege are în vedere includerea tuturor antreprenorilor din România într-un catalog al firmelor cu scopul de a genera vizibilitate și oportunități reale de promovare și internaționalizare, atât în mediul fizic cât și în cel virtual – mai competitiv şi liber de barierele fizice și geografice, gestionat de către camerele de comerț, conform unor modele consacrate, testate și valorificate corespunzător, la nivel european. În momentul de față, României îi lipsește aproape cu desăvârșire promovarea externă a mediului de business. Sunt cifre ale Statului Român care întăresc această afirmație și aici ne referim la deficitul balanței comerciale care a avut, în 2021, o creștere abruptă, până la nivelul de 23,8 miliarde de euro, față de 18,3 miliarde de euro în 2020. Tot cifrele arată că exportul este realizat de firmele cu capital străin. Prin realizarea acestui catalog al firmelor ne propunem să realizăm o promovare reală a mediului de afaceri, cu cifre adevărate și, mai ales, cu identificarea exactă a domeniului de activitate de unde se realizează profit. Contribuția firmelor nu reprezintă o taxă. Este modul prin care mediul de afaceri se poate autopromova, mai ales dacă ținem cont că, ani de zile, această promovare a fost lăsată în seama Statului Român, iar rezultatele sunt aproape zero. Ambasadele sunt înțesate de personal aparţinând Ministerului Economiei în state cu care România și-a atins de foarte mult timp maximul de potențial economic. Trebuie să realizăm promovarea de investiții în România, în fiecare județ, acolo unde există o cameră de comerț, iar acest lucru costă. Sistemul Cameral din România nu se finanțează din bani de la bugetul de stat, ajungând în 2022 cel mai subfinanțat sistem cameral din Europa. Este momentul în care autoritățile trebuie să aleagă între dispariția camerelor de comerț din România sau redefinirea acestora ca instituții puternice care să atragă companiile într-un sistem competitiv și performant.